10 Aralık 2013 Salı

Hastane Çantası



Hastane çantanızı, hamileliğinizin 35.haftasında en geç 36.haftasında hazırlamak, bebeğiniz aceleci davranırsa, hazırlıksız yakalanmamak açısından faydalı olacaktır. 

Peki bebeğinizi karşılamaya giderken yanınızda neler olmalı? Hastane çantasına neler koymalıyım?

Bebek İhtiyaçları 

Bu başlık altında, hastane çantasında olması gereken bebek kıyafetlerinin minimum adetlerini yazdım. Bebek kıyafetlerini, adetleriyle, diğer ihtiyaçlarını detaylarıyla ayrıca yazacağım. Kıyafetler, benim oğlum kış bebeği olduğu için, yaz bebeğine uygun olmayacaktır. Havanın sıcaklığına göre katları azaltırsınız :)
Hastane Çıkışı Set; 2 Adet (Genelde, çok parçalı sette yer alan pek çok şey kullanılmadığı için özellikle tulum, body, bere ve eldivenden oluşan daha az parçalı setleri tercih etmek daha iyi oluyor. Mümkün olduğunca az dikişli, penye, mümkünse organik ürünler yenidoğan yavrunuzun hassas cildi için daha uygun olacaktır. Normal doğumda 1 gece, sezeryanda 2 gece hastanede kalındığı için bu adetler yeterli oluyor.)

Çorap; 1 - 2 Adet

Yelek; 1 - 2 Adet

Ağız Bezi; 6 - 8 Adet

Battaniye; 2 Adet (Biri hastane içinde kullanmak için penye, diğeri de hastane çıkışında kullanmak üzere yün.)  

Tulum; 1 Adet (Polar ya da bubble tulum, bebeğinizin hastane çıkışında üşümemesi için işe yarıyor.)  

Islak Bebek Havlusu; 1 Adet

Emzik; 1 Adet 

Pişik Kremi; Desitin

Ana Kucağı; Biz, ana kucağını Bebe Confort Elea bebek arabası ile birlikte aldık.  

Anne İhtiyaçları  

Emzirme Sütyeni / Atleti; 2 - 3 Adet (Emzirme sütyeni mi, atlet mi? Bence tamamen mevsim ile ilgili. Kış ayları için atlet, yaz için sütyen kullanışlı oluyor. Ancak tercihiniz hangisi olursa olsun, doğum sonrası çok terlendiği için en az bu adetler yeterli oluyor. Bende Elija ve Bebefox marka var, birbirlerine üstün herhangi bir özellikleri yok. İkisinden de memnun kaldım, ikisini de tavsiye ederim.)
Hamile Kilodu; 3 - 4 Adet (Özellikle sezeryan olan anneler için yüksek belli, ameliyat bölgesin rahatsızlık vermeyecek iç çamaşırları tercih etmek gerekiyor.)
  
Lohusa Pijaması /Geceliği; 2 Pijama - 1 gecelik (Eğer emzirme atletiniz varsa lohusa pijamasına gerek olmuyor, normal pijama takımı da kullanabilirsiniz. Ancak emzirme sütyeni kullanıyorsanız, üşütmemeniz için üstten açılan lohusa pijaması ya da geceliği kullanmanız gerekiyor.)    

Sabahlık; (Hastanede doğum öncesi ya da sonrası gerekebiliyor. Mutlaka alın derim.)   

Göğüs Kalkanı; (Özellikle ilk günler, kuruyan göğüs uçlarına krem sürünce kumaş değmemesi gerekiyor. O yüzden kullanışlı bir ürün. Ancak önceden deneme şansınız olursa denemeden almayın, herkes kullanamayabilir. Ben hiç kullanamayan bir arkadaşımdan almıştım. Başka marka var mı bilmiyorum ama benim kullandığım Philips Avent markaydı.)

Göğüs Pedi; (Göğüs kalkanı kullanmıyorsanız, özellikle ilk aylar süt yoğunluğu nedeni ile çok kullanılıyor. Ben Bebedor marka kullandım ve memnun kaldım.) 

Terlik; (Bu bana yine bir arkadaşımın faydalı tavsiyesi idi. Hastanede duş almak isteyebilirsiniz, o yüzden yıkanabilir bir terlik seçmeniz iyi olur.) 

Çorap; 2 - 3 Adet

Hastane Çıkış Kıyafeti; Ayrıca hastaneden çıkarken giyeceğiniz, bel bölgesi sıkı olmayan tayt ya da bol pantolon. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder