24 Aralık 2013 Salı

Yenidoğan İçin Diğer İhtiyaçlar - Yenidoğan Beslenme


Yenidoğan İçin Diğer İhtiyaçlar - Yenidoğan Beslenme

Eğer bebeğinizi emziremiyorsanız veya sütünüz yeterli olmuyorsa mama takviyesi yapmak zorunda kalabilirsiniz. Ayrıca ilk günler bebeğiniz güçsüz olduğu için ememeyebilir ve sütünüzü sağmak zorunda kalabilirsiniz. Benim oğlum sarılık olduğu için ben ek gıda vermek zorunda kaldım. Daha sonrasında da anne sütüne takviye mama hep verdim. Gerçi oğlumun boyu ve kilosu hep yaşıtlarından ileride oldu. Belki sütüm yetmeyecek diye korkumdan ek gıdayı fazla vermiş olabilirim. Umuyorum ihtiyaç duymazsınız ancak bu tür durumlarda gerekli olabilecek malzemeleri de listeleyelim.

Göğüs Pompası; Ben hastanede Medela göğüs pompasını kullandım. Philips Avent'i de denedim, ancak aynı güçte değildi ve diğer modellerde olduğu gibi sağma süresi çok uzuyordu. Dolayısıyla satın almak yerine, hastane tipi Medela'yı  kiralamayı tercih ettim. Zaten düzene girmesi en fazla birkaç ay sürüyor. Türkiye distribütörü Sümer A.Ş. diye bir firma. İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa'da şubeleri var. Ben Koşuyolu'ndan kiralamıştım, isterseniz servis ücreti karşılığı eve de getiriyorlar. Makina ile birlikte size özel başlığı ve süt kabını satın alıyorsunuz. İletişim bilgilerine buradan ulaşabilirsiniz. http://www.e-sumeras.com/index.php      


Kaşık Biberon; Bebeğiniz ememediği için sağarak anne sütünü ya da hazır mamayı biberonla vermek zorunda kalırsanız bebeğiniz tekrar memeyi istemeyebiliyor. Benim oğlum biberonun rahatlığına alışınca tekrar emmek istemedi. Ben de anne sütünü kaybetmemek için doktorumun tavsiyesi ile Medela marka kaşık biberon kullandım. İyiki de kullanmışım, çünkü bir müddet sonra bebeğim tekrar emmeye başladı. 


Mama Kabı; Dışarıya çıktığınız zaman hazır toz mamayı ölçekli olarak yanınızda taşıyabilmek için kullanabileceğiniz bir kap. Ben Tupperware marka kullandım. Emsallerine göre daha ucuzdu ve görsel olarak da daha iyiydi.


Sterilizatör; Bana sorarsanız mutlaka almak zorunda olduğunuz bir ürün değil. Ben sterilizasyon işlemini, bütün malzemeleri derin bir tencerenin içine sabunlayıp durulayarak koyduktan sonra, üzerine kettleda kaynattığım suyu döküp, 6 - 7 dakika bekleterek yaptım. Doktorumuz ilk 3 ayda her seferinde streil etmemiz gerektiğini söyledi. 3 aydan sonra da her kullanımda sebilin sıcak suyu ile çalkalayıp, 2 - 3 seferde bir de sabunlayarak yaptım. 


Biberon; Ben en başından beri kolik bebek biberonu, Dr.Brown's'ı kullandım ve çok memnun kaldım. 


Biberon Kurutucusu; Bir nevi biberon bulaşıklığı. Steril ettiğiniz ya da yıkadığınız göğüs pompası malzemeleri, biberon, emzik vs.'yi kurutmak için işe yarar bir malzeme, almanızı tavsiye ederim.


Termos; Biri ev tipi, biri seyyar iki tip kullandım. Gece mama vermek gerektiğinde, içinde mama suyu sıcaklığında kaynatılıp soğutulmuş su olan termos çok işe yarıyor. Dışarıda bebeğinize mama vermek istediğinizde de daha küçük boy termosu kullanabilirsiniz. Büyük termosu yine Tupperware'den aldım. Küçük termos da bebek mağazalarında satılıyor. Ancak illa bebek ürünleri satan bir yerden almanızı gerek yok. Ben Bauhas'dan kamp malzemelerinin olduğu bölümden almıştım.    


     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder